Törött szélvédő és Csoportkép a rendőrséggel

Napok
óta csak halmoztuk az alváshiányt, és mivel Tomiéknak még legalább
délelőtt dolgozniuk kellett, volt is időnk végre egy kiadósat aludni.
Aztán elkezdtük szortírozni a cuccainkat, hogy minél kevesebbet vigyünk
le a következő 12 napra. Rémesen lassan pakolásztunk, és még egy mosást
is elindítottunk, lassan elérkezett a délután, így Csenge már végzett a
munkával. Tomival leszaladtunk elintézni az autóbérlést, ami nem ment
sajnos zökkenőmentesen, mert neki nem volt dombornyomott kártyája, nekem
meg a limit volt túl alacsony, de végül megoldották a SixT kölcsönző
csinos thai alkalmazott lányai.


Nem volt rendes helyi szúnyogirtónk, és naptejünk, elmentünk tehát a
helyi Tesco-ba egy “gyors” bevásárlásra. Fogtunk egy-egy iránytaxit
(mopedes motoros taxis, akinek a háta mögé kell felpattanni, és 20
bahtért (140Ft), de mivel csak 3 jött, és négyen voltunk, én és Niki egy
motorra ültünk. Egész izgis volt, ahogy a délutáni csúcsforgalomban egy
3 sávos úton lavírozott három emberrel a motoros. A féke sem fogott túl
jól, igy az egyik piros lámpánál nem tudott megállni és elég necces
helyzetben értünk át a kereszteződésen.

Meglepő módon a
bevásárlóközpontban, és a Tesco-ban minden teljesen ugyanolyan volt mint
otthon, annyira, hogy pontosan az otthon kapható Nivea naptejet, és Off
rovarirtót tudtuk csak megvenni.
Megtoldottuk néhány üveg helyi Chang (Elefánt) sörrel, és Sang Song
(rum – whiskey között félúton) röviditallal a vásárlást. Vettünk egy
olcsó telefont is, hogy Thaiföldön belül olcsón tudjunk telefonálgatni
is. Annyira eltököltük az időt, hogy Tomi is végzett a munkával, és
időközben rendesen megéheztünk. Tovább toltuk az indulást, egy sarki
kajáldánál ettünk egy átlagosat (pad thai-t és seafood with fried
rice-t). Este 6-ra sikerült csak elindulni a Honda Civis bérautónkkal a
kb 600km-re lévő tengerparti városba, ahol a szállásunk már le volt
foglalva.
Hogy még izgalmasabb legyen az út, Csenge vezetett az út első felében,
életében először a bal oldalon. Persze jó nagy dugó volt még 7-kor is a
Bangkokból kivezető 2×3 sávos déli autópályán. Mint menet közben
kiderült 1700 kilogrammot nyomtunk, mivel Csenge egy elágazást
elvétett, így az autópályán a leállósávban ráhajtott egy autómérlegre.

Órákkal később valahol délebben szerettünk volna megállni egy autópálya
melletti benzinkútnál egy kv-ra és egy pisire, de Csenge elvétette és
egy alig kivilágított sátornál álltunk meg.

Elkezdtünk nyújtózkodni és
iszogatni, egyszer csak megjelent zseblámpával egy rendőr,
és meghívott minket egy kv-ra a sátorba. A sátorban további 15-20 ember
üldögélt, és úgy bámultak minket, mint akik még sosem láttak fehér
embert (farang). Körbeálltak miket, fotóztak a
mobiltelefonjaikkal, kínáltak helyi üveges Red Bullal, ásványvízzel,
kv-val, frissítő-kendővel. Kérdezték hová tartunk, és kezünkbe nyomtak
thai nyelvű prospektusokat a déli szigetekről.

Lassan gyanús lett,
hogy mindegyik egyenruhában van, majd megjelent valami főnök-féle
figura, aki elkérte az útleveleinket. Meg is lepődtünk, hogy miért kéri
el, és miért jegyzeteli ki egy adatlapra a nevünket, majd alá
is íratja velünk. Utólag kiderült, hogy a helyi rendőrök itt ünnepelik
az 5 napos szilvesztert (2556 az új év itt),
és valószínűleg regisztráltak minket, hogy mi is velük ünnepeltünk.
Amikor jeleztük, hogy már mennénk tovább, akkor visszakaptuk
a papírjainkat, és összecsődítették az összes embert egy csoportképre –
velünk.

Valamikor éjfél után hirtelen fékeznünk kellett, mert előttünk
betömörült a forgalom, és Csenge – aki ekkor már az anyósülésen pihent a
műszerfalra rakott lábbal – sarka beleütődött a szélvédőbe, ami
kapásból megrepedt egy focilabda méretű területen pókháló formában. A
következő benzinkútnál megálltunk, és Tomiék hívtak az autókölcsönzőt,
hogy most mi a teendő. Szerencsére
teljeskörű biztosítást kötöttünk, nem kellett tehát túlzottan félnünk,
hogy sokat kell fizetünk.

A kölcsönzősök is azt mondták, hogy induljunk
tovább, és Surat Thaniban a reptéren, ahol a kocsit le kell majd adni,
megnézik a hibákat. A következő benzinkúton észrevettük, hogy az
első lökhárító széle kilóg, valószínűleg amikor a mérlegre hajtottunk rá
túl gyorsan, akkor sérülhetett meg. Kézzel sikerült visszapattintani,
de meglepően sérülékeny a Honda, vagy mi voltunk durva utasok?


@Ati

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése