Közlekedés Bangkokban
Ebben
a távolkeleti metropoliszban az ember sokféle utazási eszköz közül
választhat az uticélnak és a rendelkezésre álló idejének megfelelően. A
szállásunktól általában motoros taxival jutottunk el a legközelebbi
tömegközlekedési eszközhöz, mivel a szinte állandónak nevezhető dugóban
ez a leggyorsabb megoldás.
A motoros taxi annyit jelent, hogy vannak bizonyos helyeken
motorosok, akik azzal foglalkoznak, hogy egy nem túl távoli helyig
elvisznek a saját motojukon, úgy, hogy fel kell ülni mögéjük. Ez azért
első rénézésre – főleg kivülről nézve, ahogy a kocsik közt cikáznak
mögöttük az utassal – nem túl biztató látvány. De az élmény annál inkább
kifizetődő – és persze a fuvar sem drága… 
Ha
kijutottunk a főúthoz, innen lehet utazni tovább BTS-sel (ami a helyi
gyorsvasút, amit amúgy skytrain-nek is hivnak, mivel az autóutak fölött
egy külön emeleten közlekedik. Nagyon gyorsan lehet vele eljutni a város
különböző pontjaira. Itt csak egy dologra kell figyelni (de Thaiföldön
úgy általában is), hogy a légkondival előszeretettel fagyasztják le a
kedves utasokat. Ami a 40 fokból beszállva, nem olyan felelmelő érzés… A
másik sines megoldás a metro, ami hasonló az otthonihoz, ezért ezt nem
is részletezem bővebben :)

A taxiról szintén nem ejtenék sok szót, attól az apróságtól
eltekitve, hogy oda kell figyelni, hogy a sofőr órával induljon el.
Amúgy teljesen megfizethető közelekdési eszköz és kinézetre olyanok,
mintha a Need for Speed-ből vagy a Fast and Furious-ből szabadultak
volna, különböző rikitó szinekben (ciklámen!, naracssárga,
zöld+citromsárga, világoskék, stb.) nagyon menők! Ha ügyesen vagyunk,
akár öten is beférünk (utasként!) – igy aztán sokkal olcsóbb is :)
Ezen kivül a szárazföldön természetesen mehetünk a jól ismert tuk-tukkal.
Alkudni természetesen itt is kötelező!!! Ezt célszerű az utazás megkezdése előtt megtenni :)

Ez
után jönnek a vizi közlekedési lehetőségek: Klong-hajó, ami annyit
jelent, hogy a kisebb csatornákon közlekedik, ahol másképp nem lehetne.
Itt ugyanúgy jegyet kell váltani és megállók vannak, mint pl. egy
busznál. Itt
is vannak apróbb izgalmak, mikor nem fér át egy alacsonyabb hid alatt,
akkor “behúzza” a tetejét – nekünk is le kell húzni a fejünket, ha jót
akarunk magunknak.
Az utazás általában csak álló helyzetben megoldható,
habár elég sok ülőhely van, de emberből is van épp elég. Szabad ülőhely
hijan pedig marad az ácsorgás és a kötélbe kapaszkodás, ami elég
kalandos, de megéri kipróbálni mindenkinek, akit erre sodor a szél –
vagy épp a viz. Aztán
lehet hajózni Bangkok legnagyobb folyóján is, a Chao Phraja-n, ami úgy
szeli át várost, mint a Duna Budapestet. Itt több féle hajó is
közlekedik, mi az Express hajóra váltottunk jegyet, mert sietős volt a
dolgunk, ugyanis mentünk a Long Tail Boat túrára. Ez a közlekedési
eszköz kifejezetten a túristákra van kihegyezve. Ezzel el lehet menni a
kisebb csatornákat megnézni, a régebbi városrészeket, orchidea
ültetvényeket, úszó piacot, stb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése